Wachtrij

In mijn eerste jaar in Interactive Multimedia Design moesten we iedere les inschrijven in een Google Spreadsheet voor feedback te krijgen. Echter merkten we op dat het gebruikte feedbacksysteem vaak misbruikt werd door velen studenten. Zo werden bijvoorbeeld namen uit de lijst verwijderd, staken studenten elkaar voor of werd de lijst zelfs volledig genegeerd.

Om dit probleem op te lossen hebben we vorig jaar de “IMD-Wachtrij” bedacht. Hierop kunnen IMD-studenten en leerkrachten een account aanmaken met hun Thomas More e-mailadres. Na het kiezen voor welke vakken je de wachtrij zou willen gebruiken wordt de homepage aangevuld met vakken die een actieve wachtrij hebben. Iedere wachtrij is dynamisch gelinkt aan vakken die door de leerkrachten ingesteld kunnen worden. Na een feedbackmoment krijgt een student via het systeem ook meteen feedback over zijn of haar werk.

Dit systeem werkt krachtig en efficiënt en lost het eerlijkheidsprobleem op. Echter zagen we dat de leerkrachten niet altijd tijd hebben om onze feedback in te vullen, waardoor ik dit jaar een extra functie ingebouwd heb waarmee leerkrachten ons kunnen toelaten om onze feedback zelf te noteren.